Okuma Etkinliği#9 || Şimdi Benimsin || Yorum



  • Bu kitabı nasıl anlatsam bilemiyorum. Öncelikle kitap tecavüzle başlıyor. Ve bu durum kitap için eksi bir durum. İnsanlarda ister istemez bir ön yargı oluşuyor. Ama buna rağmen kitabın akıcı bir dili olduğunu da kabul etmek gerek. Fırat ile Elif'in evliliği başta zoraki olsa da zamanla birbirlerine olan aşkları tüm yaşanmışlıkları silip süpürdü.
  • Ben Fırat'ın ailesinin Elif'i istemeyip hor göreceklerini düşünmüştüm ama beni şaşırttılar. Elif'e kendi ailelerinden daha iyi sahip çıktılar. Yok mu onlara bir alkış! :D Zeynep karakteri ise kitapta en sevdiği karakterdi. Küçük yaşına rağmen ablasının başına gelen olaylara rağmen onu sahiplenip koruması ve sevgisini eksik hissettirmemesi çok güzeldi. Elif'in bu zor zamanlarda en büyük destekçisi Zeynep'ti.
  • Fırat, aşiretin oğlu olmasına rağmen Fırat ve ailesinin Elif'in okumasına izin vermesi de çok hoştu bence. Ben izin vermeyeceklerini, Elif'i eve kapatacaklarını düşünmüştüm. Bu konu da beni yine şaşırttılar. 
  • Elif'in aşirette sevilen ve saygı duyulan gelin muamelesi görmesi güzeldi bence. En azından kızı ezip hor görmediler. Fırat'ın sürekli Elif'e bir şeyler dayatması onu zorlamasını her ne kadar hoş karşılamamış olsam da Elif'e verdikleri hatrı sayılır özgürlükler Elif'in ayakta durmasını sağladı.
  • Elif iyi ki bebeğinden vazgeçmedi. Hamile olduğunu öğrendiğinde intihara kalkışmış olsa da bebeğinden vazgeçmemesi güzeldi. Anne&Oğul sahneleri çok tatlıydı. Elif her ne kadar Fırat'tan uzak durmaya çalışsa da ona aşık olmaktan kendini alamadı. Her ne kadar tecavüz olayını desteklemesem de işlerin sonunda tatlıya bağlanması güzeldi.
  • Elif'in yaşadıkları, hissettiklerini okurken duygulandığımı hatta bir kaç damla gözyaşı döktüğümü de itiraf ediyorum. Şimdi Benimsin; yüreğinize dokunan, size farkındalık katacak bir kitap...
  • Elif'in başına gelen olaylardan ailesi tarafından dışlanması, istenmemesi olayına ise çok sinir oldum. Hadi babasını geçtim. Annesi nasıl kıydı Elif'e? Nasıl kızından vazgeçti? Hala anlamış değilim. Annelik evladından vazgeçmek değildir bence. Ne olursa olsun..
  • En azından Elif gittiği yerde ailesinden görmediği sevgiyi, şefkati Fırat'tan ve ailesinden gördü. Bu yaşadıklarını unutturamaz belki ama bir nebze olsa huzur verebilir belki.. Bilemiyorum.. 
  • Kitabın sonu bana biraz aceleye gelmiş gibi geldi. Hatta kitabı bitirirken bu nasıl bir son böyle dediğim bile oldu. Böyle bir son beklemiyordum açıkçası. . Keşke böyle bir son olmasaydı dedim. Bu sonu Elif ve Fırat çiftine yakıştıramadım ben. Yani mutluluğu geçte olsa yakalamışlarken böyle bir sonu hak etmiyorlardı bence.
  • Onaylamadığım, karşı çıktığım bazı olaylar ve durumlar olsa da beni duygulandıran bir kitap oldu Şimdi Benimsin. Akıcı dili ve yüreğinize dokunacak hikayesi ile önerebileceğim bir kitap..


Pinterest shareGoogle Plus share

1 yorum:

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI