Çarpılma ~ Slammed#1 ~ Yorum


Herkese Merhaba!
Peş peşe iki Colleen kitabı okumak bünye pek iyi gelmedi. O yüzden Yeni Bir Umut'u daha sonra okumaya karar verdim. Her neyse kitap yorumuma geçmeden önce biraz konusundan bahsetmek istiyorum. :)


Lake annesi ve kardeşi ile babasının ölümünden sonra yeni bir şehre taşınır. Taşınmayı istemeyen Lake başta buna sorun çıkartsa da yan komşuları olan Will ve kardeşi Clauder on bir nebze yatıştırır. Kel ve Clauder hemen arkadaş olurlarken, Lake de Will ile arkadaş olur. 

Lake ve Will birlikte şiir gecelerinin düzenlendiği bir yere giderler ve çıkmaya başlarlar. Ama ertesi gün her şey tuzla buz olur. Çünkü Will, Lake'in okulunda öğretmendir. Ve bir arada olmaları imkansızdır. Aralarında bir ilişki olduğunu öğrenilmesi Will'in okuldan atılmasına sebep olacaktır.

Lake ve Will bunun bilinci ile birbirlerinden uzak durmaya karar verirler. Ama bu oldukça zordur. Özellikle Will, Lake'in dersine girerken.. Hayat Lake için oldukça zordur. Önce babası sonra da hoşlandığı çocuğu kaybeden Lake'e hayat bir sürpriz daha yapar. 

Bu sene hayatımın dersini aldım
Babamdan
Bana kahramanların her zaman yenilmez olmadığını
Ve sihrin
içimde olduğunu öğretti.
Lake ve Will'in birbirinden ayrı olmaları canımı yaktı. Birbirlerine olan bakışları.. Uzak durma çabaları... Okurken içim acıdı. Will'in anne ve babası trafik kazasında öldüğü için erek kardeşine bakmakla sorumlu. Kredisi yüksek olduğu için de Lake'in gittiği lisede öğretmenlik yaparak geçimini sağlıyor. Lake'de bunu bildiği için Will'den ve ilişkilerinden vazgeçiyor.

Kitap boyunca ikisinin bir araya gelememeleri, birbirlerine karşı koyamayışları üzücüydü. Sonlara doğru hala birlikte olmayacaklarını düşünmüştüm ama yazar yine şaşırtmayı başardı. 

Lake zor bir hayat yaşarken hayat ona bir darbe daha vuruyor ve bu kez yıkılmak üzere.. Lake'in başına gelen olayı "spoiler" olacağı için söylemiyorum ama her şeyi son kez yapmak durumunda kalıyor. Yani son'ları yaşıyor.

Kitap hem mutlu sonla bitti hem de bitmedi.. Yani tam her şey tatlıya bağlandı diyorsunuz ama kitabın sonunda öyle bir şey oluyor ki "bu olmamalıydı" derken buluyorsunuz kendinizi.

Ben kitabı bitirdiğimde keşke ikincisi de çıkmış olsaydı dedim. Çünkü Çarpılma çıkalı çok oldu ve ikici kitaptan hala ses yok. Bu arada kapak resmini beğenmedim ben. Kitabın ismini de beğenmedim. Yurt dışı kapağını da beğenmedim. Keşke daha farklı bir isim ve kapakla yayına hazırlasalardı kitabı.. Umarım ikinci kitapta yayın evi okuyucunun beklentisini karşılar.


Ölüm. Hayatta kaçınılmaz olan tek şey...

Kitaptaki şiirleri ve bölüm başlarındaki şarkı sözlerini sevdim. The Avett Brother'sın şarkılarından sözler yer alıyor kitabın içinde. Okurken dinlediğim şarkılar da oldu. Colleen dram yazmayı çok seviyor sanırım. Ve okuyucuyu şaşırtmayı da seviyor.

Kitapta sevmediğim bir karakter yok. Will'i ise ilk görüşte sevdim. Nasıl desem kanım ısındı o çocuğa ve kitapta sıkça geçen mottoyu da sevdim. "Bu hiç iyi bir fikir değil." :D 

Kitabı okurken hüzünlendim, neşelendim ve sinirlendim. Bana bütün duyguları bir arada yaşattı.. Yazarın kalemi akıcı.. Bir gün gibi kısa bir sürede bitirdim ve tekrar belirtmekte fayda var diyerek; ikinci kitap bir an önce çıkmalııııı.. :D 

Lafı daha fazla uzatmadan; Colleen Hoover'ın kalemini bir kez tattıysanız ondan kolay kolay kurtulamayacaksınız diyorum. Dram tarzı sevenler için bu kitaba da bir göz atmanızı öneririm :)
Pinterest shareGoogle Plus share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI