Karanlık Saklasın Bizi || Eda Yıldırım ~ Yorum


Herkese Merhaba! 
En azından bu yorumu okuyan herkese selam olsun. (=

Karanlık Saklasın Bizi an itibariyle bitti. Ve ben derin bir nefes aldım. Bitmesini hem istedim hem de istemedim. Kitabın bazı kısımlarında yani işin aksiyon ve gerilim kısmında kalp atışlarımın hızlandığını hissettiğimi söyleyebilirim. 


Kitap, ünlü model Jennifer Broke'un kaçırılması ile başlıyor. Başlarda nasıl kaçırıldığını bilmiyoruz. Jen, gözlerini karanlık ve izbe bir yerde açıyor. Daha sonra işin içine Bölge Savcısı Jared ve ekibi giriyor. Jen'i kaçıranın kim olduğunu başta bilmiyoruz ama araştırmalar sonucu kaçıran kişinin seri bir katil olan Karanlık Boğucu lakabı ile bilinen Harry olduğu ortaya çıkıyor. 

Kitabın direkt kaçırılma ile başlaması beni biraz şaşırttı. Ben Jennifer kaçırılmadan önce nasıl bir kadındı, nasıl bir yaşam sürerdi, Jason ile ilişkileri nasıldı, bunları merak ettim. Kitap, Jennifer'ın kaçırılmadan önceki yaşamına da değinilse güzel olurdu diye düşündüm ama sanırım yazar gereksiz ayrıntılarla uzatmak istememiş olabilir. Bu durumda bu o kadar da göze batan bir durum değil.. (= 

Yazar isminin yerine yabancı bir isim yazsak kimse şüpheye düşmez. Çünkü olayların anlatımı, karakterlerin özellikle Jen'in iç dünyası, yaşananlar... Yazar olayları etkileyici bir kalemle ele almış ve o olaylar yaşanırken sanki ben perdenin arkasında durmuş izliyormuşum gibi hissettim. Sanki o an oradaydım hissiyatı verdi bana. 

Kitapta beni rahatsız eden, midemi alt üst eden sahneler olsa da bunun benim bünyem ile alakalı olduğunu düşünüyorum. Yani okuyan herkes de aynı etkiyi yaratacağını düşünmüyorum. Bu türü pek sık okuyan biri olmadığım için bu kadar etkilenmiş olabilirim. 

Kurgu ilahi bakış açısıyla anlatılmış ve yerinde bir tercih olmuş. Karakter bakış açısıyla anlatılsaydı olayları bu kadar net bir şekilde algılayamazdık diye düşünüyorum. Kitapta en sevdiğim karakter daha doğrusu çift Alice ve Jared oldu. Onların öyle keskin bir enerjileri vardı ki beni kendilerine çektiler. Zaten aralarındaki çekim elle tutulur cinsten olduğu için kaçınılmaz olan da gerçekleşti. Diyorum ki, acaba yazarımız Jared ve Alice çifti için ayrı bir kitap yazmayı düşünür mü? Eğer yazarsa ben en büyük destekçisi olmak isterim, çünkü onları çok sevdim. 

Jared  Alice 

Brad ve Maya ikilisini sevdim. Her ne kadar bir çift olmasalar da ilerde bir çift olabileceklerinin sinyalini verdiler. Onların da kitabını yazmayı düşünür mü yazarımız acaba? Ama böyle gerilim yüklü bir hikaye değil de sıcacık bir aşk hikayesi okumak isterim ben. 

Mary'nin hikayesini öğrendiğimde ona acımıştım ama beni çok şaşırttı. Kitabın son bölümlerinde ona bol bol beddua edeceğinizi, bununla da kalmayıp küfür senfonisi düzenleyeceğinizi ve hatta onun ölmesini bile isteyeceğinizi düşünüyorum. Şahsen ben böyle hissettim. Ve hala şoktayım! Harry, zaten nefret basamaklarının en tepesinde, ve okurken onun için çok fena ölüm ve işkence senaryoları ürettim zihnimde.. Öyle nefret edilesi bir karakter. 

Kapak resminin güzelliğini de söylemeden geçemeyeceğim. Bilmiyorum, bence bu kitap için en uygun kapak bu olurdu. Tam yerinde bir seçim olmuş. Kitabın kadifemsi bir dokusu var. Böyle dokundukça dokunası geliyor insanın. 

Karanlık Saklasın Bizi, okurken her satırında insanı şüpheye düşüren ve bir sonraki sayfaya geçmek için sabırsızlandıran bir kitap. 

Eda Yıldırım ile tanışmam bu kitap ile oldu. Daha önce okumamıştım. Ama bundan sonra takip edeceğim yazarlar arasına girdiğini söyleyebilirim. Yazarın anlatımı oldukça akıcı ve okurken sizi sıkmayan bir kalemi var. Kelimeleri kullanış biçimi ile okurken sizi içine çekiyor ve sanki yaşıyormuş hissiyatı veriyor. Dediğim gibi bu türü sık okuyan biri değilim ve buna rağmen kitap, kendini bana sevdirdi. 

Son bölümler biraz hızlı gelişti sanki.. Harry'yi yakalamak bu kadar uzun sürmemeliydi bence. Bilmiyorum belki de ben aceleci ve sabırsız davranıyorum. Ben kitabın sonunda kaçıranın kim olacağını öğreniriz diye düşünmüştüm ama kitabın yarısında gerçeklerle yüzleşmiş oluyorsunuz ve bundan sonra bir maceranın, aksiyonun peşine düşmüş buluyorsunuz kendinizi. Hani film olsa soluksuz izlenirdi, derler ya, öyle bir hissiyat içine girdim okurken... 

Son olarak eğer bu tarzı seviyorsanız hatta sevmiyor olsanız bile "Karanlık Saklasın Bizi"ye bir şans verebilirsiniz. Tavsiyemdir. Ve son söz; okurken kalp atışlarınızı kontrol etmekte zorlanacaksınız. (=
Pinterest shareGoogle Plus share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI