KGOS 24. Tur || Anlaşma ~ Yorum



Herkese Merhaba!
Yeni bir kitap yorumu ile karşınızdayım. (=

Kitap Garret'ın etik dersinden geçmesi için özel ders arayışları ile başlıyor ve tam bu noktada devreye Hannah giriyor. Dersten en yüksek notu alan Hannah, Garret'ın aradığı kişi! Ama Garret'ın Hannah'ı ikna etmesi hiç de kolay değil.

En sonunda Garret ne yapıyor, ne ediyor Hannah'ı ikna ediyor ve geçici bir süre birbirlerine tahammül etmek durumunda kalıyorlar. Başta birbirlerinden uzak dursalarda aralarındaki ilişki önce arkadaşlığa sonra da aşka dönüşüyor. Ve kendilerini inişli çıkışlı bir yolda ilerlerken buluyorlar.


Kitabın başında Hannah'ın başına gelen bir olayı öğreniyoruz. Bunu bu kadar kolay öğreneceğimizi düşünmemiştim. Hannah'ın bu olaya olan duruşu bana doğru gelmedi. Ne bileyim ben kendini soyutlayacağını, insanlardan uzak duracağını düşünmüştüm. Tamam üzerinden zaman geçmiş olabilir, tedavi de olmuş olabilir ama bilmiyorum, ya. Kafama yatmadı bu durum. Hannah'ın bunu sürekli ağzında dolandırması ve "ben arızalıyım" diye ortalıkta gezmesi de biraz sinir bozucuydu aslında. 

Hannah'ın Garret gibi bir adam varken Justin'e olan takıntısı beni deli etti. Aradığı adam, doğru kişi artık her neyse tam karşısında, gözlerinin içine bakıyorken onun Justin'e olan düşkünlüğü beni delirtti. Eh, en sonunda kafasına dank etti de doğru yolu buldu. 


Garret, dışarıdan bakıldığında ukala, kendini beğenmiş, kibirli, burnu havada biri gibi görünse de olayların iç yüzü hiç de öyle değil. İçinde yaralı bir çocuk var ama buna rağmen çok güçlü. Ayakları yere basan bir karakter. 

Kitapta komik diyaloglar var. Hikaye bunun yanında aile bağları, dostluk ve arkadaşlık üzerine kurulmuş. Yazarın eğlenceli bir anlatım var ve bazı diyaloglar insanı gülümsetmenin yanında kahkaha da attırıyor.

Değinmek istediğim bir karakter var. Phill Graham! Sen ne lanet bir adamsın! Ne pislik çıktın sen ya! Bu adam için aslında diyecek çok sözüm var ama sakinim! Okurken ne demek istediğimi anlayacaksınız ve sizde benim gibi çileden çıkıp aynı duyguları paylaşacaksınız. 

Dediğim gibi beni sinir eden durumlar olsa da kitabı genel olarak sevdim. Klişe olarak değerlendirebileceğim kısımlar vardı ama buna rağmen kitap kendini okuttu. Garret ve Hannah çiftini sevdim. Diğer çiftlerinde hikayelerini okumayı dört gözle bekliyorum. Sıkılmadan, keyifle okuyacağınız bir YA kitabı arıyorsanız; Anlaşma'ya bir şans verebilirsiniz. (= 

Not: Kitabı okurken hissettiğim;

Pinterest shareGoogle Plus share

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI